معرفی کارشناس: آقای سید بشیر حقی

تلفن تماس:66719756 داخلی 112

شرح وظایف کارشناس فناوری اطلاعات و ارتباطات

  1. مدیریت باندهای ارتباطی و نظارت بر حفظ و ارتقای کیفیت خدمات(اینترنت، اینترانت، شبکه دولت و...).
  2. ساماندهی و نظارت بر مصرف داده در چارچوب آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌های مربوط.
  3. مراقبت و حفظ بستر فیزیکی اتاق سرور، فیبر نوری و سیستم‌ها و رایانه‌ها.
  4. ایجاد فایل‌های پشتیبان و بکاپ گیری مستمر داده‌ها.
  5. مدیریت و پشتیبانی شبکه دانشکده و فراهم نمودن ارتباط میان سیستم‌های رایانه‌ای.
  6. پشتیبانی فنی از کلیه سامانه‌های دانشکده و ارائه خدمات فناوری و نرم افزاری به بخش‌ها و واحدهای مختلف.
  7. روزآمد سازی سیستم‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری حوزه فناوری اطلاعات.
  8. کنترل مستمر سامانه‌های الکترونیک دانشکده و نظارت بر نحوه خدمت رسانی آن­ها.
  9. اجرای تدابیر حفاظت اطلاعات، امنیت شبکه و داده‌های حساس.
  10. انجام تمهیدات و راهبردهای پدافند غیر عامل در حوزه فناوری اطلاعات و حفظ توان و کارآمدی سیستم‌ها در مواقع حساس.
  11. بررسی و بکارگیری روش‌ها و راهکارهای مقابله با نفوذ و آلودگی‌های ویروسی.
  12. نیاز سنجی، خرید، نصب، ارتقاء،  به روز رسانی و آموزش نرم افزارهای مورد نیاز و کاربردی.
  13. ایجاد ساز و کارهای مراقبتی از اتاق سرور، شبکه و رایانه‌ها و تجهیزات مربوط.
  14. راهبری مطلوب منابع سخت افزاری و نرم افزاری دانشکده و استفاده بهینه از امکانات.
  15. نیازسنجی و برآورد نیازهای سخت افزاری دانشکده در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و پی گیری تامین آن‌ها.
  16. مدیریت و نظارت بر تعمیر و تجهیز رایانه‌ها و ملزومات آن­ها.
  17. ایجاد و حفظ امنیت لازم برای تمامی سرویس‌های سطح شبکه و دسترسی‌ها به منابع مختلف.
  18. نصب و راه اندازی نرم افزارهای مورد نیاز کاربران بر حسب حوزه تخصصی.
  19. ارائه مشاوره به کاربران برای استفاده بهینه از نرم افزارها.
  20. اجرای روش‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات  برای ارتقای کیفی روش‌های انجام کار.
  21. طراحی و اجرای برنامه‌های آموزشی برای ارتقای دانش و مهارت‌های عموم کاربران به ویژه کارشناسان، در استفاده از رایانه، نرم افزارهای مربوط، اینترنت و فضای مجازی.
  22. اجرای سیاست‌ها، دستورالعمل‌ها و برنامه‌های ابلاغی اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه
  23. مدیریت سایت دانشکده و خوابگاه‌های دانشجویی، ارتقای سطح خدمات و مراقبت مستمر از سیستم‌های سخت افزاری و نرم افزاری آن‌ها.
  24. ایجاد و به روز رسانی آمار و اطلاعات منابع و اقلام نرم افزاری و سخت افزاری حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشکده.